Om Mig

Jag heter Malin Lönn och är född 1997, är alltså 15 år och ska börja 9:an till Hösten :)
Jag bor i Sandviken som ligger i Gävleborgs län och har ridit sen jag var 4 år, alltså i 11 år fast innan det så red jag lite på mina systrars ponnyer.
 
Köpte min första ponny 2008 alltså när jag var 10 år, det var en B-ponny som heter American Dollar som jag sammanlagt hade i 4 år!
Han var inte så rolig dom första åren men det sista året så lossnade allt och jag låg stadigt på 66-70% vid varje Nationell tävling! Red bl.a SM 2010,2011 och låg rankad bland top 10 av alla ponnyer i Sverige! 
 
Han vart i April 2012 såld till en Familj på Gotland, Dom har redan tagit flera vinster och är inte långt ifrån att kvala till nationellt! Kommer bli superbra med lite mer träning.
Har lärt mig otroligt mycket på honom! 
 
En riktig snygging är han! :love: 
 
Du kan Läsa mer om honom Här.
 
 
Min nuvarande Ponny är som ni kanske redan vet Casiopeia 2. Hon är 17 år och har varit med om en hel del och har massor av meriter!
 
Hon kom till mig den 6 December 2010, Hon var utdömd när hon kom till mig och dom skulle tabort henne men vi fick en förfrågan om vi kunde testa att rida igång henne en sista gång och kolla om hon skulle hålla, så varför inte testa lixom?  
 
Det tog flera månader innan hon kom till tävlingskondition igen.
 
Vi kvalade till nationellt på dom första starterna i april 2011 och Nu under 2012 så har det gått otroligt bra! 
Har placerat mig i näst intill alla Nationella starterna och har hållt mig stadigt runt 66-70% helatiden och har bara ridit under 64% 2 gånger!!
 
 
Var en av dom 6 som vart uttagen till att tävla i Strömsholms ponnykür under Strömsholms tävlingarna! Ligger rankad 1:a av alla Dressyrryttare upp till 18 år i hela sverige ! 
Kom 3:a i Svenskt ponnyderby 2012, ligger just nu 2:a i Globenkvalet och får troligtvis rida Semi-final nere i Nordhalland på Lag-SM :D 
 
Ska starta i SM 10-12 Augusti 2012. Har som mål nästa år att tävla internationellt och bli uttagen till Landslaget, Rida i Falsterbo/Strömsholm eller Globen. 
 
Är otroligt Glad över att vi köpte henne! :D 
Hon var utdömd för 1 år sedan och är redan uppe i toppen igen! 
Och det bästa är att hon är långt ifrån helt färdig, finns så mycket mer att "ta" av henne och hennes gångarter är helt outstanding om hon bara får mer styrka!
 
Du kan läsa mer om henne Här.
 
 
 
 
Är det någonting du vill veta eller undrar över ? Fråga bara ! 
0 Kommentarer till "Om Mig"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en design på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!