Dagens pass på åkern

Får ta tag i att skriva om hur vi haft det i Gotland. Men gör inte det nu. :)
 
Pia har fått gått på åkern i 2 dagar nu, igår gick hon lite lugnare i lång och låg och fick jobba lite lösgjörande. Hon kändes fin! Red med bett för första gången på 2 veckor och hon gick jätte bra! 
 
Idag så red jag lite mer styrketräning, Red till en åker lite längre bort som är lite bättre för den är lite större, Hon var Riktigt fin! Red med hackarmore och satte lite mer tryck i henne och red lite påbörjan till piaff och sen red jag övergångar till passage fast lite mer markbunden passage/piaff så hon skulle orka gå kvar i den runda formen och jobba med ryggen. 
 
Efter ett tag satte jag lite mer tryck och schwung och traven i en lugn takt och red lite övergångar skritt, passage och hon var superfin! Red där efter lite galopparbete med enkla byten och lite Volter sen så Ökade jag på så hon skulle få rensa ur kroppen på långsidorna och på kortsidorna så samlade jag och la en volt tills hon slappnade av och sen så fick hon öka Galoppen igen ! Gjorde så några gånger i båda varven, sen travade jag av henne Lång och Låg. 
 
Är riktigt nöjd med henne idag, Hon var verkligen superfin! 
 
 




 
Har gjort ett litet träningsschema för dom dagarna som är kvar på veckan;
 
Torsdag; Skritta en sväng i skogen.
Fredag; Träning för uffe på Fältis.
Lördag; Skritta, trava lite.
Söndag; Tävling! 
 
0 Kommentarer till "Dagens pass på åkern"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en design på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!