Köpt nytt bett

Träningen idag gick bra! Red med hackamore vilket är lite annorlunda till skillnad från bett, men hon kändes fin trots allt. Ibörjan var hon lite "lojj", vi skulle rida så sakta som vi bara kunde i alla gångarterna i en låg och rund form men dom skulle fortfarande ha dendär gnistan i bakbenen och vara vakna och framme för skänkeln, vilket inte pia var utan hon var lite trögtänkt. Jag kickade till henne med skänkeln ett par gånger när hon inte lyssnade och då började hon skärpa till sig så mot slutet så var hon jättefin! Öppnorna och slutorna var riktigt bra, lika enkla byterna! Måste bara tänka på en lugnare skritt i dom eftersom hon vill takta och inte slappna av.
 
Såklart fick pappa bara med början av passet eftersom det var för lite utrymme på minnet i kameran.. Så fick inte med när hon gick som bäst. Men det kommer någon en liten film på måndag eftersom skolan har snabbare internet en jag. 


 
Träningen var på Fältis som ligger precis brevid valbo köpcentrum och bla Hööks, så jag stannade och köpte ett bett på hemvägen så slapp vi åka dit imon eller något. 
Ska testa ett baucher bett, Har sett flera som har börjat använt ett sånt nu, det har precis blivit godkänt och jag såg flera på Derbyt och SM som har ett sånt.
Så jag vart nyfiken på ett och var tvungen att testa, en kompis till mig har testat och Hon skrev att hennes ponny funkade jättebra på det! 
Det ska tydligen ligga mer stilla i hästens mun och har lite mer hävstångseffekt.  
 
Var i vilket fall tvungen att köpa ett bett med fasta ringar eftersom jag ska ha 3 olika bett och variera på( Ett med fasta, lösa ringar och ett bettlöst träns ) 
 
 
(bilderna tagna från google)
 
Spännande imon för att se hur Pia funkar på det ! 
 
1 Kommentarer till "Köpt nytt bett"
Postat av: Ida

Ställ en fråga i min frågestund? :D http://idawoxliiin.blogg.se/2012/august/nu-sa.html

URL: http://idawoxliiin.blogg.se
Datum: 2012-09-01 / Klockan: 20:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en design på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!