Resultat från tävlingen igår

Igår var jag till Rånäs och tävlade. Det var omg 1 i Elitserien, vi var endast 3 i laget eftersom en av ponnyerna hade gjort illa sig i hagen..
 
Jag är nöjd med min ritt! Jag sa att jag skulle rida en säker och stadig runda och inte satsa så mycket eftersom jag vela rida en stadig runda efter resultaten på SM. Hon var väldigt laddad! Märks att hon börjar komma riktig kondition.
 
Hon hade riktigt bra framåtbjudning och vela arbeta, på framridningen vart hon lite väl taggad och kunde knappt skritta för hon var så laddad, hon taktade i enkla byterna och slappnade inte av i skritten. Men hon var Galet fin i traven och galoppen och var väldigt känslig, framme för hjälperna!
Det är så jag vill ha henne, på SM var det raka motsatsen. Hon stog imot och såfort jag nuddade henne så tjurade hon ihop och ställde sig på bakbenen.
 
Inne på banan vart hon spänd men kunde skritta hyffsat iallafall, hon taktade lite och jag kunde inte ta ihop henne i samlade skritten mer en vad jag gjorde för då skulle hon spänna imot, så jag gick på säkerhet. Men hon kändes fin! Hon vart lite spänd och det var det som domarna drog ner på, hon vart högre och högre i formen och i trav volterna så vart hon bakrädd för något på läktaren och tänkte dra iväg från volten men det kändes mer än det syndes som tur var. 
 
Slutade på 68,15% och kom 4:a. :D 
Det stog i protokollen att det var en riktigt snygg ponny med fina gångarter men att hon skulle bli lite rundare i sin form och var för dagen lite spänd.
 


 
 
Som jag har skrivit för något inlägg sedan så skulle ju Nicole Magaliff vara en av domarna och det är hon som har utbildat Dollar när han var 3-4 år. Det var väldigt roligt för jag sa till pappa att det var Nicole som hade ridit dollar osv förut och att jag hade skrivit med henne för 2 år sedan och sen sa jag att jag tror inte hon känner igen mig. 
 
Sen fick jag höra från Hon som satt brevid Nicole och skrev att hon hade sagt när jag red att det var jag som har tävlat och ridit Dollar förut, sen sa hon att hon visste inte om jag kände igen henne. 
 
Hahah, lite roligt att vi sa precis samma saker om varandra! :D
 
 
 
 
Aros ryttarna :D
 
 
 
 
 
 
0 Kommentarer till "Resultat från tävlingen igår"

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en design på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!